KÖRLEŞME    /  GOIN BLIND

2020 / 86 ’ / Renkli Color / Türkiye Turkey

Yönetmen/Director:  Hacı Orman

Senaryo/Screenplay: Hacı Orman

Görüntü Yönetmeni/Cinematography: İlker Berke

Sanat Yönetmeni / Art director : Esin Yılmaz

Kurgu / Editing : Sedat Yılmaz

Oyuncular /Cast : Fatih Al, Asiye Dinçsoy, Vedat Erincin, Cüneyt Yalaz, İpek Tenolcay, Engin Emre Değer, Erengül Öztürk, Serkan Bilgi

Yapımcı / Producer : Hacı Orman, Sedat Yılmaz

E-posta / E-mail : ugursahinn@gmail.com

Özet/ Summary

Sinan, kör bir şairdir. 3 yaşındayken görme duyumunu yitirmiş olsa da nüktedan, körlüğüyle barışık bir insandır. Sinan’ın eşi Nilgün, Sinan’a görme dünyasını armağan etmek ister ve ameliyat olmaya onu ikna eder. Başarılı geçen ameliyatla birlikte Sinan belli belirsiz görmeye başlar ama bir müddet sonra tuhaf uyum karmaşaları baş gösterir. Nilgün, yaşanan kaosun körlükten kalma alışkanlıklarla ilgili olduğuna inanır ve görme dünyasına uyum sağlaması için Sinan’ın üstündeki baskısını arttırır. Bu gerilim birbirlerinin kişiliklerini sorguladıkları trajik bir hesaplaşmaya doğru yol alır. Tam da bu süreçte doktor, ikinci bir ameliyat olmadığı takdirde, Sinan’ın eskisi gibi kör olacağını açıklar.

Sinan is a visually-impaired poet. Although he has lost his vision at the age of 3,  he is a humorous man at peace with his blindness. His wife Nilgün, wants to bestow Sinan the gift of the visual world and convinces him for an operation. Following the successful operation, Sinan begins to see vaguely. But after a while, he experiences disruptions in adapting. Nilgün is convinced that the chaos originates from habits formed during Sinan’s days of blindness, and thus increases the pressure on him to adapt to the world of the seeing. The tension leads to a tragic face off where they question each other’s personalities. Just then, when the doctor states that if Sinan does not go through a second operation, he will become blind for good.

Yönetmen / Director

Gazetelerde ve radyolarda çalıştıktan sonra Türkiye’nin görme engelliler için yayınlanan ilk sanat dergisi Konuşan Dergi’nin yayın yönetmenliğini yaptı.  Harold Pinter’ın Dağ Dili oyununun Kürtçe prodüksiyonunu gerçekleştirdi.  Avrupa Birliği bünyesindeki STK’larda insan hakları ve kültür politikaları konusunda eğitim uzmanı olarak çalıştı. Siyasi gerekçelerle iki kez hapis yattı. 2015 yılında Homo Politicus adlı, Alman teolog Lepsius ile Enver Paşa arasındaki tarihsel diyalog hakkındaki ilk kısa filmini çekti ve 2016 yılında Avrupa Konseyi’ne davet edildi.  Körleşme ve Sorgu adlı projeleriyle Sundance Lab, Köprüde Buluşmalar, Selanik Crossroads, EMCF, Sofia Meetings, Ankara Film Forumu, Antalya Film Forumu, Bosphorus Film Lab gibi platformlara katıldı. Körleşme, ilk uzun metraj filmidir.

He worked at several newspapers and radios. He worked as the editor-in-chief for the “Speaking Magazine”, Turkey’s first art magazine published for the visually-impaired. He took on the Kurdish production of Harold Pinter’s stage play Mountain Language. He has worked as education expert on human rights and culture policies at several NGOs within the European Union. He was imprisoned twice on political grounds. In 2015, he shot the short film Homo Politicus about the historical dialogue between German Pastor Lepsius and Turkish general Enver Pasha and in 2016 he was invited to the Council of Europe. He participated to  platforms including Sundance Lab, Meetings on the Bridge, Thessaloniki Crossroads, EMCF, Sofia Meetings, Ankara Film Forum, Antalya Film Forum, Bosphorus Film Lab with his feature film projects, Going Blind and The Interrogation.  Going Blind is his first feature film.